Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Mammskrytedag

Av Annicen - 15 januari 2009 17:19

I dag skal mammaen min få litt velfortjent skryt. Hun er bare den aller, aller beste mammaen noen kan ønske seg. Stiller bestandig opp om det er noe. Og så får jeg/vi så mye fint av henne. Enda jeg ikke har vært spesielt snill eller fortjener det. Men slik er mammaen min. Hun tenker på alle andre før hun tenker på seg selv. Før jul fikk jeg verdens flotteste gave av henne!   Dette utrolig herlige maleriet, som har fått hedersplass på stua. (Altså den eneste ledige veggen jeg har.) Det er vel ca 1.20x1.0 meter og symboliserer litt av tiden min de siste årene. (Men det er hemmelighemmelig ;-p) Jeg bare elsker dette maleriet! Fargene, bildene og strukturen gjør meg bare kjempeglad. Jeg tar meg i å hilse på det når jeg står opp om morgenen;-p Til og med bildilla mi, har mamma tatt med. I Like! Og lilla da! I Love!Har fått enda ett flott maleri av mamma som henger på naboveggen, (joda, rydda plass på naboveggen til det kan dere da skjønne!), men det har jeg da selvfølgelig ikke fått tatt bilde av enda. (Sjokk??) Men det kommer altså. I helga. Forhåpentligvis. Det har nemlig kommet meg for øret at Stage Dolls skal spille i Moldebygda i helga, og det må jeg jo bare få med meg. Mimre litt fra gode, gamle dager da roligdansene var en slags "vagging" med strake armer, for nærkontakt med det motsatte kjønn var en smule skummelt. Slik er det ikke nå lenger nei! Haha.   Ops. Det var ett sidespor. Nå over til hekling.Fant ett bilde av ett av sjala jeg har heklet i fjor.(Lat som om dere ser at det er turkis da!)
  Kom over oppskriften inne på Drops sine sider. Nærmere bestemt her. Og har vel lagt min elsk på det. Har heklet det i flere farger og garnkvaliteter, og blir strålende fornøyd hver gang. Mamma fikk ett i brun alpakka til jul, husverten ett i turkis alpakka og Inga svigerinne fikk ett i en deilig lillarosa farge i ett hårete garn. Husker ikke hvilket.Festet trådene på ett i samme lillarosa garnet i går kveld, så det kommer det bilde av. Hekler det ikke like stort som det i oppskriften. Mener jeg stopper ved 5 edderkopper, men det er jo slik en finner ut av.  De jeg har bruker jeg mer som sjerf, enn som sjal. "Slaskesjerf". Passe store, og passe varme.  Men nå skal jeg gjøre ingenting litt. For jenta  tok på seg dette antrekket..
  ..ruslet ut til skyssen sin, og blir levert på døra når antrekket skal byttes med ett mer sovevennlig ett.   Bon apetitt og sov godt. Annicen                                     
              (Åååå.. noe så irriterende. Får ikke mellomrommene mine der jeg vil.)

 
 
Nunne

Nunne

15 januari 2009 20:55

Kjære tid for en forandring det var blitt med skrapkaka!! Gratulere...
Artig at du har pløyd gjennom gamle ting hos meg...sikkert ikke alt som er like interessant. I skrivende stund sover tre av barnebarna mine søtt og godt, mett og nybada og lest og sunget til, så det er en fryd for ei mommo å oppleve.
Vi får holde kontakten, da! God klem.

http://bestemorshobbyblogg.blogspot.com

 
Borghild

Borghild

17 januari 2009 00:21

For et utrolig stilig bilde du har fått, og så er det jo så gøy når det er så personlig:-)
Dessuten lager du veldig masse fint selv også, har pløyet meg litt nedover her:-) Ha en super helg! Klem b:-)

http://www.borghildpia.blogspot.com

 
Annicen

Annicen

17 januari 2009 10:39

Åh. Så kjekt å få kommentarer! I Love! Har nok endret stil ganske så mye ja:D Men forandring fryder:D Finne seg sjæl;)

Annicen

http://annicen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annicen - 14 februari 2009 22:02

.. hva jeg har gått å tenkt på å lage leeenge!!   Denne fantastisk nydelige veska!! Greit at jeg digger Angelina også, men veska er bare så tøff. Jeg har tenkt og tenkt på hva slags farge jeg skulle lage den i. Og nå slo det meg akkurat! Jeg kan jo ...

Av Annicen - 14 februari 2009 10:45

Ufohaugen min er tidvis veldig stor, men innimellom tar jeg faktisk grep og gjør ferdig ting. Innimellom ja. Mye blir "frogga". (Prøver meg på ett nylært begrep. Hehe. Altså rekke opp igjen.) Men denne lille jakken har jeg da iallefall endelig gjor...

Av Annicen - 8 februari 2009 19:04

Dagene har virkelig gått faderlig fort i det siste. Pådro meg en skikkelig fæl influensa etter partayhelgen! (Og det har ikke noe med verken alkoholkonsum, kjole, vått hår, Sing Star/heshet, eller noe fra den kvelden! Bare så det er sagt!) Jeg trod...

Av Annicen - 17 januari 2009 14:37

I går var det fredag. Hjemme-alene-fredag! Karoline er borte i helgen, og mammaen benytter sjansen til å gjøre minst mulig viktig og mest mulig kos. På fredag altså. Hva gjør så en mamma som meg på en slik fredag? Jo, det første jeg gjorde var å mi...

Av Annicen - 14 januari 2009 19:05

Da er det vel på tide og skryte litt av seg selv da. Har fremdeles ikke (sjokk??) fått tatt bilder av det jeg har laget i det siste. At jeg hadde fri i helga og all verdens med tid til å ta bilder i dagslys hjelper meg ikke det spor i dag. En smule i...

Skapa flashcards