Alla inlägg under januari 2009

Av Annicen - 17 januari 2009 14:37

I går var det fredag. Hjemme-alene-fredag!

Karoline er borte i helgen, og mammaen benytter sjansen til å gjøre minst mulig viktig og mest mulig kos.

På fredag altså.

Hva gjør så en mamma som meg på en slik fredag?

Jo, det første jeg gjorde var å mimre litt om juletreet vårt.




Syns det var så flott i år. Og fant ut at det var sååå praktisk å ha det lite. Spesielt i forhold til utkastelse av jula. Trengte ikke å fjerne så mye pynt for å få det ut verandadøren engang. Genialt. Men neste år skal jeg ha ett i plast. Svart kanskje. Eller hvitt. Eller råååsa.. Mamma går vel i spader om jeg kjøper ett rosa;p


Mimringen førte til at jeg følte meg litt blek. Bokstavelig talt. Og hva gjør man så med den saken? 

Jo man henter fram brunsprayen og går en smule berserk!


Det er lørdag i morgen og da må man jo se bra (?) ut!

Vel.

Det er ikke bestandig det lønner seg å være så raus med sprayen.

Noen ganger går det faktisk over stokk og stein, og resultatet blir fort litt, kremt, kunstig.

Nå slik midt på vinteren uten store mengder sol på terassen.


 Jaja.

Jeg liker jo å være litt midtpunkt til tider, så dette kan kanskje skape litt oppmerksomhet rundt min beskjedne skikkelse. 

Kanskje får jeg noen til å le litt også. Og en god latter forlenger jo livet!

Å ta av seg BH-en når en skal spraye seg er vel også kanskje en lur ting.

 Skitt au. 


Skal man først spraye, så kan man like så godt spraye andre ting.

Jeg var på ERGO for en tid tilbake og kjøpte meg noen billige spraybokser. Har foreløbig ingen planer om å drive med grafitti, men jeg har noen gamle lysestaker og andre ting som trenger fornyelse.

Og som jeg lovte tidligere skal huset bli mer fargerikt!

Så i går (ok, egentlig i dag, men det later vi som om vi ikke vet), tok jeg lillasprayen og koste meg på terassen litt.

Lilla Metallic faktisk.


Syns fargen ble skikkelig tøff!

Skal knipse litt mer når jeg får henta de inn.

Hodet var egentlig litt lys mosegrønt, og favoritthodet mitt.

(Ikke det at jeg har flere enn det som sitter fast da men.. U know what I mean.)

Tror det blir knall her inne iallefall.

Kjøpte meg også knall rosa lys som jeg skal fylle alle stakene jeg har i hus med til kvelden:D

Skal ikke være jentekveld her i kveld for ingenting altså.


Hekling sto selvfølgelig på agendaen i går kveld også.

Har ett skikkelig restegarn-prosjekt på kroken nå.


Hva det skal bli?

"Trommevirvel"

Ett elgehode som jeg forhåpentligvis klarer å få hengt opp over stuedøra mi.

Hvordan jeg skal få det til aner jeg ikke enda, men må vel putte inn noe treverk eller noe for at det skal henge. 

Ideen har jeg ærlig og rederlig stjelt fra ett bilde jeg så en eller annen plass, og selvfølgelig ikke finner igjen.

Men er det ikke det bilder er til for da?

Hente inspirasjon og "låne" ideer til egne prosjekter.

Slik ser jeg det iallefall.

Feel free to steal  from me! 


Men da skal jeg farge etterveksten, som nærmer seg 1 meter nå, og prøve og dusje av meg litt brunfarge.  

Ja å så se om jeg klarer å få ferdig elgen min.

Bare horna igjen nå;)  

Kos dere i kveld!


Annicen

Av Annicen - 15 januari 2009 17:19

I dag skal mammaen min få litt velfortjent skryt. Hun er bare den aller, aller beste mammaen noen kan ønske seg. Stiller bestandig opp om det er noe. Og så får jeg/vi så mye fint av henne. Enda jeg ikke har vært spesielt snill eller fortjener det. Men slik er mammaen min. Hun tenker på alle andre før hun tenker på seg selv. Før jul fikk jeg verdens flotteste gave av henne!   Dette utrolig herlige maleriet, som har fått hedersplass på stua. (Altså den eneste ledige veggen jeg har.) Det er vel ca 1.20x1.0 meter og symboliserer litt av tiden min de siste årene. (Men det er hemmelighemmelig ;-p) Jeg bare elsker dette maleriet! Fargene, bildene og strukturen gjør meg bare kjempeglad. Jeg tar meg i å hilse på det når jeg står opp om morgenen;-p Til og med bildilla mi, har mamma tatt med. I Like! Og lilla da! I Love!Har fått enda ett flott maleri av mamma som henger på naboveggen, (joda, rydda plass på naboveggen til det kan dere da skjønne!), men det har jeg da selvfølgelig ikke fått tatt bilde av enda. (Sjokk??) Men det kommer altså. I helga. Forhåpentligvis. Det har nemlig kommet meg for øret at Stage Dolls skal spille i Moldebygda i helga, og det må jeg jo bare få med meg. Mimre litt fra gode, gamle dager da roligdansene var en slags "vagging" med strake armer, for nærkontakt med det motsatte kjønn var en smule skummelt. Slik er det ikke nå lenger nei! Haha.   Ops. Det var ett sidespor. Nå over til hekling.Fant ett bilde av ett av sjala jeg har heklet i fjor.(Lat som om dere ser at det er turkis da!)
  Kom over oppskriften inne på Drops sine sider. Nærmere bestemt her. Og har vel lagt min elsk på det. Har heklet det i flere farger og garnkvaliteter, og blir strålende fornøyd hver gang. Mamma fikk ett i brun alpakka til jul, husverten ett i turkis alpakka og Inga svigerinne fikk ett i en deilig lillarosa farge i ett hårete garn. Husker ikke hvilket.Festet trådene på ett i samme lillarosa garnet i går kveld, så det kommer det bilde av. Hekler det ikke like stort som det i oppskriften. Mener jeg stopper ved 5 edderkopper, men det er jo slik en finner ut av.  De jeg har bruker jeg mer som sjerf, enn som sjal. "Slaskesjerf". Passe store, og passe varme.  Men nå skal jeg gjøre ingenting litt. For jenta  tok på seg dette antrekket..
  ..ruslet ut til skyssen sin, og blir levert på døra når antrekket skal byttes med ett mer sovevennlig ett.   Bon apetitt og sov godt. Annicen                                     
              (Åååå.. noe så irriterende. Får ikke mellomrommene mine der jeg vil.)

Av Annicen - 14 januari 2009 19:05

Da er det vel på tide og skryte litt av seg selv da. Har fremdeles ikke (sjokk??) fått tatt bilder av det jeg har laget i det siste. At jeg hadde fri i helga og all verdens med tid til å ta bilder i dagslys hjelper meg ikke det spor i dag. En smule irriterende at jeg bestandig skal utsette alt til i morgen altså. Men, men. That`s me. I helga er det lyst ute igjen, og da skjønner dere, da skal jeg ta masse bilder! Om det blir håndarbeidsbilder eller bare partaybilder på kvelden, er ikke godt å si enda, men jeg håper på det beste. ;-p

Men dette kan vel neppe kalles å skryte av seg selv. Og det var jo det jeg skulle gjøre i dag.  Var på loftet og ryddet (ja faktisk!) litt i sta, og der kom jeg igjen over mitt aller første hekleprosjekt. Tok det frem i sommer og gjorde det ferdig.


Det manglet hele 11 ruter for å bli ferdig.

Ikke rart det har tatt meg rundt 19 år (!!) for å bli ferdig med teppet!

Og spesielt når det er overveldende 1.20x1.20m.  At ting tar tid her hos meg, kan jeg nesten ikke nekte for lenger. ;-p


I fjor hadde jeg også ett vellykket forsøk på symaskinen min. Og det ble med det ene forsøket. Ideene er mange, men tiltaket er til tider merkelig fraværende.


Iallefall.

Resultatet ble denne fleesekjolen til Karoline. Kjøpte i ett anfall av inspirasjon og overmot mange fleesepledd som jeg skulle sy kjoler av. Kanskje det blir flere etterhvert;) Mønsteret laget jeg vel på en måte selv. Å følge en oppskrift er liksom ikke min greie. Så jeg tegnet av ca-størrelse fra en annen kjole. Vurderte meg hit og dit, tegnet litt,visket litt, sydde litt feil, men så ble det riktig tilslutt likevel.

Konklusjonen er at det egentlig var lekende lett da jeg bare knekte "koden". Så nå har jeg i det minste ett mønster og en idé å gå etter neste gang jeg tar sjansen på symaskinen.

Kjolen er litt "knørvete" der den henger, for det å vaske pleddet før jeg sydde hadde jeg da slettes ikke tid til.

Skal det skje, så skal det skje på røde rappet!


Litt hekledetaljer måtte jeg selvfølgelig ha på. Veldig inspirert av Tulip og Tatamo, men med en Annicenvri;)

Den er virkelig mye finere på enn slik den henger altså. Og en vask gjorde susen. Skal vurdere å vaske før søm neste gang. Kanskje.


Det er ikke bare meg som holder på med garn her i huset. Karoline har arvet sin mors "galskap" når det gjelder å lage ting.

Kreativiteten hennes skal en ikke si noe på. Så på rommet hennes er det omtrent fri flyt av hobbysaker til enher tid.

Før hun kunne å strikke og å hekle, var det fingerstrikking som var på agendaen. Men hva skal en bruke alle remsene til da? Jeg har liksom nok skjerf.


Så da kom tuppa på det at hun skulle lage "reir/seng" til Mini-Pet shopene(?) sine. Fikk noe effektgarn som hun sydde det hele sammen med, og tada! Ett nytt "møbel" til smådyra. 


Da holder det vel med skryting/jabbing for i dag.

Ha en snøfull aften. Håper vi snør ned til i morgen. Eeeeelsker snøvær!


Annicen

Av Annicen - 11 januari 2009 15:59

Ja da var det påan igjen da. Nytt år. Ny blogg. Nye muligheter! Jeg fant ut at det var på tide og starte på nytt i år med mere farger og mer liv i både blogg og hverdag.

Og hvem er så jeg? Og hva skal en si om seg selv?

Navnet mitt er Annicen.

Jeg har feiret min første 29 års dag for ikke så altfor lenge siden.

(Many more to come;))


Jeg har vel det som kan kalles hekledilla, så det blir nok endel håndarbeide i bloggen kan jeg tenke meg.

Elsker farger! Og er i gang med og omskape hjemmet mitt til ett mer fargerikt hjem. Ut med det hvite og mørke, og inn med knallfarger!  Tar ikke så store steg i starten, men så snart jeg har kjøpt meg egen leilighet skal det gjøre mer drastiske ting.


En annen "dille" jeg har er biler!

Og da spesielt gamle bobler.


Denne lille saker for eksempel, er min. (Og litt pappa sin da, men en er jo ikke pappas jente for ingenting??)

Gleder meg til sommeren kommer og jeg skal ut og RÅNE! hehe.


Love it!


Men det er så mange lekre biler der ute i den store verden, at skal jeg realisere alle bildrømmene mine må jeg nok vinne i både Lotto og på samtlige Flax-lodd jeg kommer til å kjøpe i fremtiden.

Ja, og så må jeg vel kanskje finne meg en mann som kan lære meg og skru litt. Hehe. 


Det viktigste i livet mitt er familen (så klart!).

Og øverst på lista står snuppelura mi, Karoline. Ingen kan vel være mer heldig enn meg som har slik ei god jente! Og så har vi felles interesser.

Slik som biler f.eks ;)


Og det at hun er verdens sterkeste gjør jo ikke saken noe verre!


Noen sier at tro kan løfte fjell. Jeg sier at to kan løfte tre! 


Og hva er vel livet uten venner?

Jeg er veldig glad i bestevenninna mi, Laila. 


Sånn. Da har jeg vel klart og presentere meg og mitt i ett "kort" innlegg.

Det passer vel kanskje og utbringe en aldri så liten skål for det nye året da?

-Annicen- 

(Gamlebloggen min finner du her om du har lyst å snike litt.)


Ja og så er jeg en sucker for kommentarer, så forlat ikke åstedet uten å legge igjen ett spor da;)


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards